BMW Group Metal Döküm Yatırımlarını Arttırıyor

BMW Group Landshut Fabrikası, Neue Klasse modellerine takılacak olan ileri düzeyde entegre elektrikli tahrik ünitesinin merkezi muhafazası için üretim kapasitesini artırmaya devam ediyor. BMW Group bu amaçla 200 milyon Avro daha yatırım yaparak 2020'den bu yana Alman fabrika tesisine aktarılan toplam tutarı yaklaşık 1 milyar Avroya çıkardı.

Bunun yaklaşık 500 milyon Euro'luk kısmı fabrikanın elektrikli mobiliteyi kapsayacak şekilde genişletilmesi için kullanıldı. Beşinci ve altıncı nesil alüminyum gövdeler için yıllık üretim kapasitesi yaklaşık %30 oranında artıyor. Dolayısıyla yeni model serisi, şirketin en büyük parça üretim tesisinin bilgi birikiminden faydalanacak.

Şu anda üç kademeye yayılacak yepyeni bir üretim alanı inşa ediliyor. Gelecekte 12.000 metrekarelik bir alanı kaplayan iki üretim hattında, yüksek basınçlı döküm prosesi kullanılarak üretim gerçekleştirilecek. Basınçlı döküm, parçaların optimum mekanik özelliklerle dökülmesini sağlıyor. Ayrıca çevrim süresini kısaltarak enerji tüketimini önemli ölçüde azaltırken daha düşük döküm sıcaklığı sayesinde karbon emisyonlarını da düşürüyor. Bu yöntem daha az geri dönüş malzemesi gerektirdiğinden kaynak tüketimini de azaltıyor.

Bu yılın Ocak ayında BMW Group, Landshut Fabrikası'nın hemen bitişiğinde yaklaşık 30.000 metrekare büyüklüğünde bir arsa satın aldı ve bu alan gelecekte üretimin daha da genişletilmesi için ayrıldı. Bu stratejik satın alma, tesisin gelecekteki talebe cevap verebilmesi için kilit bir unsur. Yeni arazinin tam olarak nasıl kullanılacağına ilişkin nihai karar daha sonraki bir tarihte verilecek.

Hafif alaşımlar dökümhanesindeki üretim alanının büyük ölçüde genişletilmesinin yanı sıra tesis, kum maçalarının üretimi için en son teknolojiye de yatırım yapıyor. Bu kum maçaları, dünya çapında BMW motorlarının üretimi için altı farklı silindir kapağı varyantında kullanılıyor. Tesis, 3D baskı teknolojisiyle günde 17 yazıcıda 4.500 adede kadar üretim yapıyor. Kum maçalar, emisyonsuz ve çevre dostu inorganik bağlayıcılar kullanılarak katman katman basılarak kalıplanıyor.

Landshut Fabrikası, şirketin tamamen elektrikli modelleri için bileşen üretmenin yanı sıra son derece esnek üretim sistemiyle de öne çıkıyor. Tesis, ürün portföyündeki verimli İçten Yanmalı modelleri için talebe dayalı olarak şaftlar, krank gövdeleri, silindir kafaları ve motorlar üretmeye devam ediyor.

BMW Group Landshut Fabrikası 2023 yılında toplamda yaklaşık 3,6 milyon döküm parça, araç dış yüzeyleri için 430.000 plastik parça, 300.000'den fazla CFRP parça, 286.000 kokpit, 1,4 milyon şaft ve 20.000 özel motor üretti. BMW 5 Serisi, BMW 6 Serisi, BMW 7 Serisi ve BMW iX için kokpitler ve taban, suni deri, deri, mikrofiber ve kumaş süslemeli gösterge panelleri, yapısal bileşenler, CFRP'den yapılmış tavan ve kaputlar, torpido gözleri, tamponlar, spoylerler ve trim elemanları ile birlikte Landshut'ta üretilmekte.

Landshut Fabrikası'nın yanı sıra BMW Group'un şirket içi bileşen üretim ağı Dingolfing, Wackersdorf, Münih, Leipzig, Berlin ve Shenyang'daki (Çin) tesisleri içeriyor. Bunlar birlikte şirketin Dijital, Güç Aktarma Organları, Sürüş, Dış ve İç Mekan ve Yüksek voltajlı batarya ve Şarj teknolojisi kümelerine bileşen tedarik ediyorlar. Satın Alma, Geliştirme ve Üretim birimleri, üretim yenilikleri söz konusu olduğunda şirket içinde teknoloji transferini sağlamak için birbirleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyor.

Kaynak: https://www.automotivepurchasingandsupplychain.com/bmw-group-makes-further-investment-in-plant-landshut-to-continue-its-transformation-to-electric-mobility/

 
TÜDÖKSAD, Dünya Dökümcüler Birliği ve Avrupa Dökümcüler Birliği Üyesidir.

İŞ BİRLİKLERİMİZ

TÜDÖKSAD, CHROMAFOR (Erasmus+ KA202) projesinin bir ortağıdır.
TÜDÖKSAD, Türkiye Döngüsel Ekonomi Platformunun bir üyesidir
Rakamlarla TÜDÖKSAD
6.5 Milyar

Türkiye Döküm İhracatı (Euro)

2

Türkiye'nin Avrupa Döküm Üretim Sıralaması

1976

Kuruluş Tarihi

194

TÜDÖKSAD Üyelerinin Sayısı